פורסם בכללי.

קו הסיוע החינמי להגנה משפטית לסטודנטים בארה"ב, בהובלת הליגה נגד השמצה, הלל הבינלאומי ומרכז ברנדייס קיבל פניות בנוגע למעל 650 תקריות אנטישמיות בקמפוסים בארה"ב

  • ספטמבר 9, 2024

ספטמבר 3, 2024

קו הסיוע החינמי להגנה משפטית לסטודנטים קיבל פניות בנוגע למעל 650 תקריות אנטישמיות בקמפוסים בארה"ב
קו הסיוע המשפטי  זכה לתמיכה פרו בונו מיותר מ-40 משרדי עורכי דין, ומעל ל-250 מתמחים בודדים מאז ההשקה בנובמבר 2023
 
3 בספטמבר 2024 – ארגון הלל הבינלאומי, הליגה נגד השמצה, מרכז לואיס ד. ברנדייס לזכויות אדם על פי חוק, ו-Gibson, Dunn & Crutcher LLP הודיעו היום שהקו המשפטי למאבק באנטישמיות בקמפוסים בארה"ב (CALL) קיבל יותר יותר מ-650 בקשות סיוע מסטודנטים באוניברסיטאות ברחבי ארה"ב, שחוו הטרדה על רקע אנטישמי, אלימות או אפליה בתשעת החודשים הראשונים של התכנית.
באמצעות CALL, עורכי דין מחברות מובילות מספקים סיוע חינם לסטודנטים המדווחים על אפליה ושנאה על רקע אנטישמי, באמצעות עריכת ראיונות מעמיקים לאיסוף מידע והצעת ייצוג פרו בונו במקרים של הפרות של זכויות האזרח של סטודנטים על פי סעיף VI של חוק זכויות האזרח משנת 1964. מאז השקת CALL, כמעט 100 עורכי דין מגיבסון, דאן אנד קראצ'ר LLP ו-40 משרדי עורכי דין אחרים הגישו בקשות של סטודנטים לעזרה. יותר מ-250 מתמחים בודדים גם התנדבו מזמנם כדי לתמוך בסטודנטים יהודים.
דוגמאות לעבודות של CALL למען התלמידים כוללות:
  • מתן תמיכה משפטית לסטודנט יהודי באוניברסיטת מסצ'וסטס באמהרסט, שהוטרד מילולית והותקף פיזית בגלל שתמך בישראל ובבני הערובה שנלקחו שנשבו במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר.
  • לאחר שסטודנטים יהודים הלומדים באוניברסיטת אוהיו סטייט הותקפו, CALL עבדה עם ארגונים שותפים יהודיים כדי להגיש תלונה על פי סעיף VI.
  • כתוצאה מפנייה שהגיעה ל-CALL, הליגה נגד השמצה ומרכז ברנדייס הגישו תלונה תחת סעיף VI, בטענה שהנהלת מכללת פומונה לא הצליחה להגן על סטודנטים יהודים וארגונים אנטי-ישראליים ערכו הפגנות בקמפוס, תוך הפרה של תקנות המכללה, הפגנות שהובילו לאלימות פיזית, הפחדה והשתלטות על מבני הקמפוס.
  • CALL ניסח מכתב להנהגת אוניברסיטת פרינסטון, בו גינה את השימוש בצווים ללא מגע כדי להשתיק עיתונאית סטודנטית יהודיה המנסה לדווח על הפגנות נגד ישראל. הדבר הוביל את פרינסטון לשנות את מדיניותה, כך שלא ניתן עוד להוציא צווים אלה ללא מגע בנסיבות כאלה וההנהלה אישרה כי הסטודנטית לא תהיה חשופה להשלכות בעקבות כך.
"כאשר האנטישמיות בקמפוס מרקיעה שחקים, CALL עושה שינוי בחייהם של סטודנטים יהודים בכל יום, על ידי מתן תמיכה משפטית יוצאת דופן שמטרתה להילחם בהטרדה וקנאות", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "CALL מעצימה את הסטודנטים לנקוט בפעולה ולפעול כנגד אלו שמבצעים ומאפשרים שנאה בקמפוס שלהם."
עד כה, CALL קיבלה מגוון רחב של דיווחים על תקריות אנטישמיות כולל תקיפות פיזיות; הטרדה אישית ומקוונת; הדרה מארגוני סטודנטים והזדמנויות חינוכיות אחרות בקמפוס; הטרדה, אפליה ואינדוקטרינציה פוליטית פסולה מצד פרופסורים בכיתה; מפגינים שמתעמתים ומטרידים סטודנטים יהודים וישראלים בקמפוס; ונדליזם והרחקה בלתי מורשית של כרזות בני ערובה ופרו-ישראליות בקמפוס; שיבושים בהוראה רגילה בכיתה ובאירועים בחסות ארגונים יהודיים ופרו-ישראליים; ותלונות לחוסר תום לב שהוגשו נגד סטודנטים יהודים באמצעות תהליכי תלונה פנימיים באוניברסיטאות.
"אנו יודעים שהטיפול בנגע האנטישמיות מצריך גישה רבת פנים, ואני גאה בתפקיד הקריטי שמילא הקו המשפטי למאבק באנטישמיות בקמפוס במהלך השנה האחרונה", אמר אדם להמן, נשיא ומנכ"ל הלל הבינלאומי. "כהשלמה לעבודה הרחבה יותר שלנו התומכת בחיי היהודים בקמפוס וטיפול באנטישמיות, CALL מציעה כלי חיוני לסטודנטים יהודים – לקבל את העזרה הדרושה להם ממומחים משפטיים מובילים על מנת להגן על זכויות האזרח שלהם".
מתוך הכרה בחששות הגוברים לגבי שנת הלימודים הקרובה, קו הסיוע של CALL עומד מוכן בכדי לסייע ולתמוך בסטודנטים יהודים המתמודדים עם תקריות אנטישמיות בקמפוסים. סטודנטים, בני משפחה, סגל או אנשי צוות יכולים להיכנס לאתר CALL או לשלוח טקסט "CALLhelp" ל-51555 כדי לדווח על מקרים של אפליה אנטישמית, הפחדה, הטרדה, ונדליזם או אלימות שעלולים לחייב צעדים משפטיים.
"החוק הוא מניע רב עוצמה וכלי חיוני במאמץ להילחם באנטישמיות ולהגן על סטודנטים יהודים מפני הטרדה ואפליה בקמפוסים", אמרה עליזה ד' לוין, נשיאת מרכז ברנדייס. "באמצעות CALL, חינכנו את הסטודנטים לגבי זכויותיהם החוקיות, דרשנו מאוניברסיטאות לעמוד בהתחייבויות החוקיות שלהן, ואולי הכי חשוב, להתאחד כקהילה בעוצמה על מנת להעצים ולהגן על הסטודנטים שלנו. הם יודעים שאם יש להם את האומץ והביטחון לשאת את זהותם היהודית בגאווה והם מותקפים על כך, הם יקבלו את הגב ואת העזרה שלנו".
במהלך שנת הלימודים 2023-2024, בקולג'ים ובאוניברסיטאות נספרו יותר מ-1,400 תקריות אנטישמיות – ללא ספק המספר הגבוה ביותר של תקריות אנטישמיות בשנת לימודים בודדת שנרשם אי פעם לפי המעקב של הליגה נגד השמצה וארגון והלל הבינלאומי. בעקבות הפיגוע ב-7 באוקטובר, סקר של הלל והליגה נגד השמצה מצא כי 73 אחוז מהסטודנטים היהודים ו-44 אחוזים מהסטודנטים הלא-יהודים חוו או היו עדים לאנטישמיות בקמפוסים שלהם בסתיו האחרון.
הארגונים התומכים של CALL כוללים את אלפא אפסילון פי, אלפא אפסילון פי, הוועד היהודי האמריקאי, ועידת הנשיאים של ארגונים יהודיים אמריקאים גדולים, הסוכנות היהודית לישראל, יהודי בקמפוס, הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, JGO: ארגון הגראד היהודי. (לשעבר JGSI), קואליציית ישראל בקמפוס, המועצה הישראלית-אמריקאית, מסע העולמי, יוזמת הלמידה היהודית של OU בקמפוס, סיגמא אלפא מו, סיגמא דלתא טאו וזטה בטא טאו.