פורסם בכללי.

עמדות אנטישמיות ואנטי-ישראליות התגברו לאחר 7 באוקטובר בארבעה קמפוסים באוניברסיטת קליפורניה, כך לפי ממצאי סקר של הליגה נגד השמצה

  • יולי 12, 2024

יולי 9, 2024

 

רגשות אנטי-ישראליים הם המנבא החזק ביותר לאמונה בדימויים אנטי-יהודיים בקרב סטודנטים

ניו יורק, ניו יורק, 25 ביוני, 2024 … האמונה בדימויים אנטישמיים קלאסיים עלתה בארבעה קמפוסים של אוניברסיטת קליפורניה (UC) לאחר 7 באוקטובר 2023, וכך גם רגשות שליליים כלפי ישראל, כך על פי סקר בקרב סטודנטים של המרכז לחקר האנטישמיות של הליגה נגד השמצה. בקרב הסטודנטים שנסקרו בארבעת הקמפוסים של אוניברסיטת קליפורניה  (UC Irvine, UC Los Angeles, UC Riverside, UC Merced), עמדות אנטי-ישראליות חזקות הרבה יותר מאשר בקרב הציבור הרחב בארה"ב. האמונה בדימויים אנטי-יהודיים, לעומת זאת, דומה לשאר החברה. שניהם התגברו עם זמן השהות באוניברסיטה לאחר המתקפה של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר.

בין הממצאים המרכזיים של הסקר:

  • לפני 7 באוקטובר, 15 אחוזים מהנשאלים האמינו כי ראוי למתנגדי מדיניות ישראל להחרים עסקים בבעלות יהודית בקהילותיהם; לאחר 7 באוקטובר, מספר זה עלה ל-19 אחוזים.
  • האמונה האנטישמית ש"לא אכפת ליהודים ממה שקורה לאף אחד מלבד יהודים אחרים" עלתה מ-10% ל-19%.
  • התפיסה ש"היהודים נאמנים יותר לישראל מאשר לארצות הברית" גדלה מ-25%  ל-35%.
  • אמונת הסטודנטים בדימוי האנטישמי לפיו "ליהודים יש יותר מדי כוח במדינה שלנו" עלתה מ-8 ל-13 אחוזים.

הסנטימנט האנטי-ישראלי גבר גם הוא לאחר ה-7 באוקטובר 2023. יש לציין, בעוד שלפני ה-7 באוקטובר, 51 אחוז מהנשאלים האמינו שישראלים נושאים באחריות רבה יותר מהפלסטינים לשלוש שנות האלימות האחרונות, מספר זה עלה ל-58 אחוזים לאחר אירועי ה-7 באוקטובר. לפני ה-7 באוקטובר, 38 אחוז מהנשאלים חשו הערצה או כבוד כלפי ישראל, 27 אחוז חשו כך גם לאחר מכן. ובעוד ש- 78 אחוזים מהנשאלים הסכימו לפני ה-7 באוקטובר כי "אין הצדקה למחבלים מתאבדים פלסטינים המכוונים כלפי אזרחים ישראלים", מספר זה ירד ל-74 אחוזים לאחר אירועי ה-7 באוקטובר.

רגשות אנטי-ישראלים של סטודנטים נותרו המנבאים החזקים ביותר של אמונה בדעות אנטישמיות מסורתיות. מנבאים נוספים כוללים שנאת זרים, אידיאולוגיה פוליטית, דת ואמונה בקונספירציות.

"מחקר זה ממחיש את הקשר שלא ניתן להכחיש, בין שנאת העם היהודי לשנאת המדינה היהודית", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "סטודנטים, סגל ומנהלים יהודים חשו יותר ויותר מבודדים ומאוימים בקמפוס מאז טבח ה-7 באוקטובר. על מנהיגי האוניברסיטאות להגן על יהודים מפני האלימות וההטרדות שהם חווים מאנשים שפועלים על פי אמונות השנאה הללו".

שינוי הגישה הזה מתרחש בהקשר רחב יותר של התגברות האנטישמיות באופן דרמטי ברחבי ארה"ב, במיוחד בקליפורניה, שם הליגה נגד השמצה תיעדה מספר שיא של תקריות אנטישמיות ב-2023. הליגה נגד השמצה רשמה 1,266 תקריות אנטישמיות בקליפורניה, עלייה של 144 אחוז מ-518 תקריות שתועדו ב-2022.

"בניגוד לציפיותינו, הגישות האנטישמיות בקרב סטודנטים גברו לאחר ה-7 באוקטובר ועשויות להסביר את תחושת הבידוד והעוינות שעליה דיווחו סטודנטים וסגל יהודים רבים בקמפוסים שונים של אוניברסיטת קליפורניה בשבועות ובחודשים שלאחר פרוץ מלחמת ישראל-חמאס", אמר ד"ר ג'פרי קופשטיין, פרופסור למדעי המדינה באוניברסיטת קליפורניה ושותף למחקר במרכז לחקר האנטישמיות. "הנתונים מצביעים על כך שהקמפוסים משקפים ומגדילים את בעיית האנטישמיות בארצות הברית כיום".