פורסם בכללי.

דוח חדש של הליגה נגד השמצה: פלטפורמות המדיה החברתית הגדולות הקלו את הכללים שלהן כנגד הפצת מידע שגוי על הבחירות בארה"ב

  • נובמבר 3, 2024

אוקטובר 31, 2024

 

 

הליגה קוראת לפלטפורמות המדיה החברתית להחזיר ולאכוף מדיניות למניעת נרטיבים שקריים נגד יהודים ומהגרים
 
 
ניו יורק, ניו יורק, 31 באוקטובר 2024,… בעוד נרטיבים שקריים ומטעים על הבחירות בארה"ב מופצים ברשתות החברתיות לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב, פלטפורמות מדיה חברתית מרכזיות הקלו את הכללים שלהן נגד הפצת מידע מוטעה בבחירות, כך על פי דוח חדש של הליגה נגד השמצה.
חוקרים במרכז לטכנולוגיה וחברה של הליגה נגד השמצה (CTS) גילו גם שכמה פלטפורמות – בעיקר X (לשעבר טוויטר) – החלישו את האכיפה, כולל  פטורים מוצהרים עבור חשבונות המדורגים "פרופיל גבוה".
לקראת הבחירות הקרובות לנשיאות ארה"ב, גואה ברשתות מבול של נרטיבים, שמעלים שוב דימויים אנטישמיים ומופץ מידע מוטעה נגד מהגרים. חוקרי הליגה העריכו אם ארבעת הפלטפורמות המרכזיות שבהן נמצא מידע מוטעה ותוכן המפיץ שנאה (X, Facebook, TikTok ו-YouTube) יישמו את ההמלצות הקודמות של הליגה בנושא או ביצעה שינויים אחרים במדיניות או באכיפה שלה.
"שוב, קיצונים ותיאורטיקנים של תיאוריות קונספירציה משתמשים בפלטפורמות המדיה חברתית כדי להפיץ נרטיבים שקריים על הבחירות, המכוונים כנגד קבוצות שוליים, בפרט יהודים ומהגרים", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "הנרטיבים האלה, הכוללים טענות שיהודים או ישראל שולטים מאחרוי הקלעים בבחירות בארה"ב, הם לא רק שקריים וגרוטסקיים אלא גם מסוכנים. אנו קוראים לפלטפורמות המדיה החברתית לפעול כעת כדי להגן על כל הקהילות ולהבטיח שאינפורמציה שגויה לגבי בחירות תהווה קו אדום".
הליגה נגד השמצה מצאה כי ארבע הפלטפורמות הללו ממשיכות לעשות החרגות לסוגים מסוימים של מידע מוטעה, כגון האשמות שווא על הונאת בוחרים בעבר, וכי המדיניות שלהן אינה מספיקה בדרך כלל כדי למנוע מסעות פרסום מתוזמנים של דיסאינפורמציה, כגון משתמשים המפיצים ביודעין תיאוריות קונספירציה שוליות. יתרה מכך, אף פלטפורמה לא מאפשרת גישה מספקת לנתונים לחוקרים עצמאיים, כדי לחקור את היקף המידע השגוי או אכיפת החוקים. למעשה, X ו-Reddit צמצמו את הגישה לנתונים עבור חוקרים בשנת 2023.
בנוסף, פלטפורמות רבות ביטלו מדיניות נגד דה-לגיטימציה לבחירות בשני תחומים מרכזיים: כללים נגד טענת ניצחון מוקדם וכללים נגד נרטיבים שקריים על בחירות קודמות. עם זאת, שינוי חיובי אחד היה, והוא שנראה כי כל ארבע הפלטפורמות אוסרות כעת איומים על עובדי בחירות, כולל הטרדה ואיומים באלימות (מדיניות שכבר הייתה קיימת ב-TikTok).
נכון לזמן הפרסום, אף פלטפורמה לא נקטה פעולה בנוגע לדוגמאות שהוזכרו על הפצת מידע שגוי על הבחירות, שהליגה דיווחה עליהן. הליגה מצאה גם שאפשרויות הדיווח של המשתמשים בחלק מהמקרים אינן תואמות למדיניות הפלטפורמה והדבר היה ברור במיוחד ב-TikTok וב-X.
הדו"ח כולל המלצות מפורטות לפלטפורמות המדיה החברתית:
  • החזרת מדיניות קודמת: החזרת אכיפת כללים נגד טענות שווא על הונאה בעבר או הכרזת ניצחון מוקדם. שמועות המכוונות למהגרים ויהודים מערערות את היושרה האלקטורלית ואת הדמוקרטיה ומעמידות קבוצות  בסיכון, מה ובמקביל מזינות אנטישמיות ואלימות פוליטית.
  • אכיפת כללים באופן עקבי ושוויוני. על הפלטפורמות להרחיב את המשאבים הדרושים כדי לזהות ולהסיר מידע שגוי אסור לגבי בחירות, כולל סקירה אוטומטית ואנושית. אין לפטור חשבונות בפרופיל גבוה כגון פקידים פוליטיים או מועמדים. להיפך, בגלל השפעתם, יש להעמיד אותם בסטנדרטים גבוהים יותר.
  • להבטיח מדיניות מותאמת לדיווח משתמשים: TikTok, X/Twitter ואחרים חייבים להעמיד לרשות המשתמשים את הרשימה המלאה של מידע שגוי אסור דרך ממשק הדיווח (כגון באמצעות קישור לפרטי המדיניות המלאים).
  • תגובה לדיווחי משתמשים על מידע מוטעה בבחירות: המחקר האחרון של הליגה נגד השמצה מראה שפלטפורמות אינן פועלות לפי דיווחי משתמשים רגילים באופן גובר והולך, אלא מסתמכות על זיהוי יזום משלהן (לעתים קרובות אוטומטי) או על דיווחים מארגונים בעלי מוניטין כמו הליגה, כחלק מתיוג "Trusted Flagger" שהן מפעילות. משתמשים יכולים למלא תפקיד חשוב במניעת הפצת מידע שנאה מוטעה, במיוחד נרטיבים שדורשים פרשנות אנושית כדי לזהותם, כגון אלה התלויים בהקשר או מידע מרומז.
  • להחיל את כללי הבחירות בכל ימות השנה: מידע מוטעה במהלך הבחירות אינו מסתיים לאחר הבחירות. להיפך, נרטיבים שקריים ומלאי שנאה יכולים לצמוח ולהתפתח עוד יותר, ולהוביל לאלימות פוליטית כפי שנעשה ב-6 בינואר 2021.
  • גישה לנתונים עבור חוקרים: שחזור (או הקמת) ממשקי API למחקר בחינם או בעלות נמוכה עבור חוקרים עצמאיים, המאפשרים דגימות אקראיות של כל התוכן, לא רק ספריות של תוכן שנאסף או פוסטים מובילים.